Maar
nu was het overduidelijk. En omdat er ook geen gehoorapparatuur te bespeuren
was, moest meneer wel òf stokdoof zijn, maar
dit nog niet accepterend, òf zwaar gefrustreerd
gebukt gaan onder de enorme werkdruk bij Welzorg en dit middels stommetje
spelen afreageren op klanten.
″Dus er moet een monteur komen?″ Of een adviseur, als
het maar iemand met verstand van zaken was. Dat het kussen kapot is had ik
allang ontdekt. Niets reparatie! Vervanging was de enige optie, liefst zo snel
mogelijk. Mijn logica dat zoiets ook wel telefonisch geregeld kan worden is blijkbaar
behoorlijk achterhaald.
Sinds
enige tijd krijg ik gedurende de dag een behoorlijke last van mijn kont. Dat
klopt niet natuurlijk, want het kussen is er speciaal op gemaakt geen zere kont
te krijgen; ook al wordt er dagelijks zo’n 15 uur op gezeten. Om meerdere
redenen was ik hier tot nu toe niet genoeg alert op geweest. Ik heb immers wel
eens vaker een zere kont wanneer ik niet goed in de stoel zit. Tevens heb ik zowel
qua lichaam als rolstoel een bewogen zomerperiode achter de rug. Nee, al met al
had mijn kont geen prioriteit gekregen.
Maar
onlangs werd ik er weer mee geconfronteerd. Ik greep mijn kans toen ik op bed
gelegd werd en de betreffende adl’er de tijd had om namens mij op onderzoek uit
te gaan. Onder de buitenhoes bleek dat de voor mijn
achterwerk zachtere, met een soort van gel gevulde delen, lek te zijn.
Na overleg
kon er twee dagen later iemand komen. Die zou er dan donderdag tussen 8:00 en
13:00 zijn. Ik weet ondertussen dat men geen nauwkeurige afspraken kan maken.
Maar mijn uitleg dat ik niet gegarandeerd snel op bed kan liggen zodra er
iemand verschijnt en ik het vertik om een hele ochtend op bed te wachten, had
in eerste instantie succes. Er volgde een afspraak dat er om 11:00 iemand zou
komen. Fijn, ongekend!
Die ochtend
lag ik braaf om 10:30 op bed, maar omdat er pas om 13.30 iemand aanbelde, was
ik weer terug op aarde. Na een welkomstgroet uitte ik mijn verbazing over het tijdsverschil
tussen woord en daad. Daarop volgde totaal geen reactie. Na er nogmaals over te
beginnen, antwoordde hij uitvoerig: ″tja, die planning.″ Om de sfeer goed te
houden, kwam ik maar ter zake en vertelde wat het euvel was. Ook daar volgde
totaal geen weerwoord op. Serieus, zelfs niet toen ik lichtelijk geïrriteerd
behoorlijk hard ’hallo’ scandeerde.
Toen hij
zijn telefoon pakte bleek hij wel te kunnen praten. Met iemand van de
technische dienst begreep ik al snel. ″Wat moet je weten? Een code? Waar staat
dat? JAY3 misschien? Oh, dat is het merk en type.″ Ik wilde hem helpen, maar achtte
mijzelf ondertussen kansloos. Echter, zelfs de stem uit de telefoon kon mij
horen en vroeg om mijn inbreng.
Even
later zat zijn taak erop. ″Er wachten nog veel andere klanten.″
Hoi hoi,
BeantwoordenVerwijderenMaar wel een nieuw kussen hoop ik. Pfff zo Oostindisch doof zijn sommige mensen toch. En dat ik soms heel onduidelijk praat snap ik. Maar waarom horen andere mensen het dan wel gewoon ��. Tja je hebt van die pieppieppiep mensen!