zondag 25 mei 2014

Domper


Nu vermoedde ik al dat aan de informatie die de buienradar verstrekt, hoewel in grote lijnen misschien kloppend, geen volledige zekerheid kan worden ontleend. Dus middels de veelgebruikte ‘meteorologische glazen bol‘ een weervoorspelling doen op huis-tuin-en-keuken-niveau en daar helemaal op vertrouwen is eigenlijk vrij riskant.

Als Peter, Gerrit of Marco, of een van hun collega weerpresentatoren, in beeld komen om hun visie geven op hoe het weer zich de komende dagen zal uiten, dan mag daar niet aan worden getwijfeld. Zij zullen het wel weten. Ook al worden zij op de achtergrond ondersteund door een vrijwel identiek buienradar-achtig plaatje als wat ik online op mijn beeldscherm kan toveren.

Ik werd daarom nogal in verwarring gebracht toen afgelopen donderdag aan mij werd gemeld dat de weerscondities voor de zaterdag daaropvolgend niet optimaal zouden zijn. En dat terwijl vlak daarvoor, bij een van de landelijke weerberichten, er met name zonnetjes te zien waren. Akkoord, er waren ook een aantal regenbuitjes te zien. Maar dat was te verwaarlozen, vond ik.

De ontstane teleurstelling bij mij ging niet zozeer over het verwachte weersbeeld zelf, maar wel over dat wat daardoor helaas niet kon gaan plaatsvinden. Afgelopen zaterdag zou ik namelijk gaan paragliden, maar met regen en teveel of te weinig wind kan dat nu eenmaal niet. Het gaat erom zolang mogelijk in de lucht te blijven vliegen. En met Geert als extra ballast aan het scherm, zal de tandempiloot wel behoefte hebben aan een windkrachtje erbij.

Sinds een jaar is paragliden een mijzelf opgelegde droomwens. Het begon met een affiche voor de DreaMS Award 2013, waarop ik maar bedacht dat ik graag in de lucht wilde hangen. Nadat ik in de finale had misgegrepen en de teleurstelling daarover te boven was gekomen, zocht ik zelf contact met een paragliding-club. Met het volgende, onverwachte antwoord als resultaat:

Er is iemand ter ore gekomen dat het jouw grootste wens is om te paragliden en diegene wil- na de grote teleurstelling van de DreaMS Award- deze droom toch werkelijkheid voor je maken. Wij zijn door hem benaderd of wij hierin wat voor jou kunnen betekenen. Dit doen wij natuurlijk graag!  Daarom…

Wie hier achter zit weet ik nog steeds niet! Al met al bleek afgelopen week dus dat er een andere datum gekozen zou moeten worden. Ergens zag ik het natuurlijk al wel aankomen, maar ontkenning hield mij erin geloven. Het is maar net hoe je de plaatjes van de buienradar bekijkt. Nee, objectief was ik niet. Maar zo eigenwijs om te twijfelen aan het oordeel van de paragliding-club gelukkig evenmin.

Ondertussen moet ik door mijn MS regelmatig teleurstellingen incasseren. Ik heb het idee dat het mij goed afgaat om het iedere keer weer een plaats te geven. Ik kan nooit meer voetballen, dansen of mijn dochters knuffelen. Erg vervelend, maar so be it! Het was, zelfs voor mij, dan ook zeer opvallend hoe enorm ik baalde van het niet doorgaan. Ik had er zo enorm naar uitgekeken. En ja, ik had me er ook zo enorm zenuwachtig om gemaakt

Een aantal mensen waren zeer blij dat het slecht weer was, dat Geert niet de lucht in ging. Hen moet ik teleurstellen, want van uitstel komt nog geen van afstel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten