De vraag was hoe het ondertussen met Welzorg was gesteld. Zij die verantwoordelijk zijn voor het onderhoud van oa. mijn rolstoel. Zou een vriend dit vragen, dan antwoordde ik: ″Mwàh, stelletje lapzwansen, want…. ″ Maar het was de Stentor, de regionale krant, die dit vroeg. Dus ik wilde iets genuanceerder uit de hoek komen, ook al blijven het lapzwansen.
Enkele maanden terug was geconstateerd dat het een
chaos was bij deze club. Misschien omdat ik een positieve kijk probeer te
hebben, of mijn rolstoel deed op dat moment gewoon wat ie moest doen, de storm
aan kritiek was mij destijds ontgaan.
In
het doolhof aan elektronica was overduidelijk iets niet in orde. Achter de knop
bij mijn hoofd, waarmee ik de rolstoel mijn wil kan opleggen, was iets anders dan anders. Maar wat, waar,
hoe? Zeg het maar! Vlak voor mijn zeilvakantie, werd door een monteur vuiligheid
als veroorzaker vastgesteld. Een
hogedrukspuit bracht wonderen en eerlijk is eerlijk, de rolstoel was weer
braaf. Voorlopig dan, want enkele dagen later, op het eiland, begon de
betreffende knop toch weer eigenwijs te worden. Ook was er ondertussen iets met
mijn achterwielen. Mijn voorstel om kruipolie te gebruiken werd afgewezen.
Gelijk met een nieuwe knop werden er ook twee nieuwe kogellagers besteld.
Waarschijnlijk
bent ik een der laatste Mohikanen, maar enkele maanden terug op zaterdagochtend
10:00 werd er voor het eerst een door mij online besteld kledingstuk
afgeleverd. Deze had ik de vorige avond om 22:45 besteld. Dus nog geen twaalf
uur daarvoor. Des te opvallender is het dat het bestellen van onderdelen voor
mijn rolstoel niet een klein beetje, maar aanzienlijk langer duurt. Vier weken!
Kom op, we leven in 2016, of ben ik niet reëel?
Toen
deze er uiteindelijk waren werd er een afspraak gemaakt om de rolstoel op te
halen en deze aan het eind van de middag terug te brengen. Bij mij thuis
repareren was nou eenmaal niet mogelijk, daarvoor begrip! Maar toen de dag van
de reparatie was aangebroken, belde ik op om te vragen vanaf hoe laat ik mijn
rolstoel kwijt zou zijn, zodat ik alvast op bed kon gaan liggen. Iets in mij
zei mij dat er op dat moment een mogelijkheid bestond dat ik zou gaan imploderen
Allereerst
kreeg ik als antwoord dat de rolstoel 's middags toch bij mij thuis gemaakt zou
worden. Toen ontplofte ik al enigszins, want dat kon toch niet? De dame aan de
lijn wist overduidelijk niet waar zij over sprak. Even later werd als excuus
gebracht dat bij het inplannen een - sorry, sorry, sorry - foutje was gemaakt.
De reparatie moet nog steeds plaatsvinden. Genuanceerd blijven is soms best wel lastig.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten