woensdag 12 december 2012

Engel



Een mooi gedicht, gekregen van mijn vader voor Sinterklaas.

……

Die man heeft alles wat zijn hart begeert
Hij kan veel met zijn rolstoel, zichzelf geleerd
Een supermooi ding met een compjuu-stuur
Zonder te crashen tegen deur of muur

Hij woont in een luxe Fokustent
Een veilig thuis, een royaal appartement
Zowel voor hemzelf als voor zijn meiden
Van elkaar een klein deel van de week gescheiden

Die man heeft ook veel hangen aan de wand
Van kunst tot kitsch, gevarieerd en amusant
IKEA-kunst, glazen potten, beelden, schilderijen
Daartussen kan die Fokusman heel goed gedijen

Maar heb jij, den Hengst, dan echt geen wensen?
Misschien de wens dat eens uit heel veel mensen
Dé prinses in sprookjeskoets komt langsgereden
En als een waakengel op jou toe zal treden?

Lieve Geert, koester rustig dat verlangen
Maar bedenk ook steeds op al jouw gangen
Dagelijks omringen je al prinsessen klein en groot
En waakzame mantelzorgers als levensreisgenoot

         - Sinterklaas -


Dit gedicht begeleide een mooi geschenk, wat overigens als surprise werd aangeboden. Een schilderij van een engel, die een hand ontfermend op de rug van een persoon legt. Enkele weken terug gemaakt door mijn vader zelf, aanvankelijk voor een tentoonstelling. Deze combinatie van gedicht en schilderij raakte de juiste snaar bij mij. Heel treffend!

Ik voel mij omringd door 'engelen'. Er zijn gelukkig veel mensen die mijn leven draaglijk maken, die mij kunnen laten leven. Natuurlijk mijn ouders, mijn dochters Susanna en Rosa, mijn zussen Corinne en Anneloes en mijn vrienden. Ook de medewerkers van Fokus, die mij dagelijks helpen met de zorg. En niet te vergeten mijn ambulant begeleidster.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten