zaterdag 15 december 2012

Magnetron

Hoe kan dat nou? Mijn magnetron is kapot. Een van de vanzelfsprekendheden in mijn leven doet het plotseling niet meer. Waar ik eerder nog zonder nadenken iets kon opwarmen, is het nu alsof er een beperking bij is gekomen. Een lichamelijke en mentale beperking tegelijk. Oké, ik moet niet overdrijven, maar het is zo onverwachts. Dit kan niet, dit past niet, dit hoort niet. Wat nu zo raar en werkelijk niet te begrijpen is, de oven doet het nog wel, de grill ook. Alleen de magnetron niet.
Het is een hele mooie. Een Sharp, met magnetron, oven, grill en weet ik wat nog meer. In ieder geval nog een heleboel mogelijkheden die ik helemaal niet ken. Ik heb hem al meer dan vijf jaar. Tweedehands gekocht voor €200 ter voorbereiding op het alleen gaan wonen na mijn scheiding.

Zaterdagavond is de magnetron nog gebruikt en zondagochtend heb ik nog broodjes kunnen afbakken. Maar wat is er daarna gebeurt? Is het gewoon domme pech? In ieder geval werkte de magnetron om zes uur ‘s avonds niet meer. Nu zal men denken: waarom maakt hij zich zo druk? Je laat je toch niet gek maken door zo'n stomme magnetron? Dan koop je toch gewoon een nieuwe? Nee, ik vind dat zonde en op Facebook werd ik al getipt om eerst maar eens een ‘witgoed-mannetje’ te laten komen.

Geweldig, een paar dagen later lijkt het allemaal weer goed te komen. Het mannetje had binnen een kwartier ontdekt wat er aan de hand was. Een zekering was kapot, maar de werkelijke oorzaak was een kapotte condensator. En hoe dat kan? I don’t know. Hij had er ook geen antwoord op. Hij bestelt een nieuwe en dinsdag doet alles het weer, wordt mij beloofd. Ik ben vet goedkoper uit en belangrijker, ik hoef niet opnieuw een gebruiksaanwijzing uit mijn hoofd te leren.

Shiiiiiit! Dinsdag bleek er meer aan de hand te zijn. Er was nog wat kapot en dat ook nog bijbestellen, zou het wel een dure grap maken. Toch maar een nieuwe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten