Of het waan was of werkelijkheid wist ik uiteraard niet, maar stiekem vond ik het wel een grappig feitje. Samen met Susanna zat ik achterin de zaal waar straks Jochem Myjer zou gaan optreden. Volgens mij had ik als allereerste van alle mensen in de zaal de benodigde kaartjes in huis. Bobo’s of nog-meer-geluk-dan-ik-vogels met vrijkaartjes daargelaten. Totaal oninteressant natuurlijk, maar op het moment suprème was het wel grappig om te beseffen!
Voor
de optredens van Jochem Myjer begon de voorverkoop op zaterdag 6 september.
Waarom eigenlijk niet tegelijkertijd met andere voorstellingen? Een
meester-vervalser ben ik niet, maar een paar dagen daarvoor rolde bij mij al
twee tickets uit te printer. Ik had al twee kaartjes in huis om een paar weken
later samen met Susanna naar Najib Amhali te gaan, maar de invulling van die
avond werd onverwacht door wat belangrijkers opgeëist. Toen ik vroeg of ik de
tickets kon omwisselen was dat geen probleem. ″…en ik stuur de tickets gelijk
wel even online naar u toe.″
Op
het moment dat om 20:15 de zaallichten doofden, hing er nog niets in de lucht
dat ik tweeënhalf uur later figuurlijk zou imploderen en de radertjes in mijn
hoofd het niveau van Jochem’s hyperactiviteit benaderden. De vorige dag had ik
online al een taxi besteld voor de terugrit. Achteraf gezien misschien redelijk
naïef, maar er was geen enkel signaal dat de aanvraag bij de taxicentrale niet was
ontvangen.
Het
was de met een ‘zachte g’ sprekende vrouw, gecombineerd met het feit dat over slechts
enkele dagen het carnaval zou gaan losbarsten. Zou ik in de maling worden
genomen. Geloof het of niet, maar het rolstoelvervoer in Zwolle wordt gerund
door een bedrijf uit Limburg, met als gevolg dat er meestal in een zacht
taaltje wordt gesproken als ik iemand over het taxivervoer wil spreken.
Hoe
dan ook, toen ruim een half uur na afloop het gros van de mensen al was
vertrokken, maar er zich voor ons nog steeds geen taxi aandiende, begon er bij
mij toch iets te knagen. Een belletje gaf mij de duidelijkheid dat er geheel
geen taxirit was geboekt door mij. Vanaf het moment dat de ‘zachte g’ enige
twijfel insinueerde rondom mijn aanvraag, werd het zogenaamde lontje al aangestoken
en nauwelijks vijf tellen later volgde de implosie. Ik was er 100% van
overtuigd dat de online aanvraag van een dag daarvoor goed was afgerond. Enkele
minuten later was dit nog zeker 99%!
Ik
ben wel zo eerlijk om ook naar mijn eigen aandeel te kijken. Ja, het is niet
geheel onmogelijk dat de fout toch bij mij ligt. De dienstdoende taxichauffeur
kan er over het algemeen niks aan doen, hield ik mij maar voor. Dus toen ik om
23:45 eindelijk werd geïnstalleerd, bleef ik uiterst vriendelijk. Ook toen ik loud and clear via de chauffeur hoorde
dat het op de centrale bij afdeling planning een zooitje was.
Toen
ik de volgende ochtend voor navraag belde, was men nogal verbaasd en kreeg ik met
een ‘zachte g’ te horen dat er die bewuste avond toch echt geen problemen waren
geweest. Ook moest ik eigenlijk maar blij zijn dat er überhaupt taxivervoer
voor mij was.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten